Pages

Thursday, April 15, 2010

seronok


salam,

tengah duk kusyuk2 study, aku pon saje gedik-gedik pegi tengok fb.. tengok list sape yang online.. mane tau 'admire' aku ade online..hahaha karut marut je pempuan ni..

duk tengok list fb tu, tertengok list membe sekolah rendah n menengah aku. terasa lak nak tengok kan. saje la tekan kawan aku punye fb. Asma Hanisah. kawan dari sekolah rendah sesama, sekolah menengah sesama, tuisyen sesama.. sekarang die futher study kat mesir. tak silap aku die ambik medik. kalau tak silap la kan.. ape yang aku tau, ayah die sorang doktor.. kalau tak silap jugak.. aura ayah ade pada anak kan...tapi ayah aku cikgu, aku takde pun jadi cikgu.hehehe.. mane tau satu hari nanti aku jadi pensyarah ke.. insyaAllah...

then aku tengok la gambar die, wah... sudah bertunang.. tidak ku sangka.. rupenye terlalu ramai kawan2 aku yang dah kawen, dah tunang.. dan aku mengira-ngira umur aku.. tolak, campo bahagi darab.. dah umur 22tahun.. n next year become 23years old..hoho.. sudah tua rupenye aku nih. then aku sekarang terasa sangat jeles la pulak. bile kengkawan semua dah ade life sendiri. aku pulak masih terkapai2 mencari hala tuju hidup lagi..

tapi takpe, kite kayuh idup ni perlahan-lahan. mane tau cara kita kayuh tak sama dengan orang lain. sebab nasib manusia ni tak sama. ade yang berjaya lam idup dengan cepat, ade yang kena usaha dari bawah baru berjaya. yang pastinya, kita kena ade usaha untuk corakkan hidup kita. sama ada nak yang terbaik @ tak. kalau nak yang terbaik, usaha la dengan baik. walaupon dari bawah, tapi kite ade rase nak corak sendiri hidup.

2 comments:

Asfan Ash said...

22 mude lagiiiii...standard 25 la

Cik Ika Aziz said...

hahaha. bile da rmai kawen,
terase tua plak..hahaha