Pages

Monday, April 26, 2010

L.I

salam..




L.I?? ape tu?? tu adalah latihan industri. latihan industri tu ape?? latihan industri tu praktikal..praktikal tu ape??praktikal tu sebahagian drpd pembelajaran yang perlu ambik untuk sempurnakan study..ha, panjang lebar aku explain. padahal kebanyakan dah tau benda alah ni semua.hahaha,. biar la. gedik nak gak explain.heeee


(credit to pakcik google)




***********

**********

*****

****


For first day, aku start datang kerja pukul 7.40.see, betapa bagusnya aku. pekerja yg baik kan. nanti MBKT sila ambik aku bekerja untuk akan datang.haha..bajet je minah gedik ni.haha.. so mase aku register tu, aku kena menunggu agak lama. sampai tersenguk2 aku.haha(memang kaki tido ni.kantoi). aku duduk kat bahagian pengurusan sumber manusia. tunggu punye tunggu, tetibe ade puan kat bahagian tu mintak tolong buat keje. betapa happynye aku. sebab aku dah bosan tahap gaban dah.haha. so aku pegi la tolong buat keje. keje just susun soalan yang dorang buat untuk budak yang nak temuduga. tapi yang paling tak boley blah. aku leh tetido mase tengah buat keje. betapa sengal aku ni. sampai kena kira kertas tu bape kali. mula-mula kire smpai 20, tibe2 boleh terlangkah sampai 40. aku dah confius bape dah aku kire. kena kire balik. hahaha.. bongok je aku ni. tapi 1st day sangat bosan. aku sampai give up dah dengan kerja-kerja ni. sampaikan rehat pon aku tak turun. yela, dah takde kawan. aku pon tak kenal lagi tempat tu.. makan biskut yang aku bawak je la, aku bawak sebab dah agak mesti aku takde member.. dalam kepala otak pikir nak balik je.haha

second day lak, Alhamdulillah, dah makin oke dengan environment baru. orang baru, kerja dengan bos n macam2 lagi lah. and hari ni gak aku dapat kerja baru. bukak tender. fuh, banyak sangat tender yang bukak tadi. tender untuk pembersihan zon selatan & timur Terengganu. banyak gak tender orang beli. nanti kena buat senarai sebut harga. oh lupe, aku ditempatkan kat unit pengurusan kontrak & pelaburan. walaupun unit tu bukan dalam major subjek yang aku ambik. tapi at least i got new experience wif new work. i'll take it as a new challenge. belajar benda baru pon seronok jugak kan.. tapi aku terpikir mcm mane nak buat report nanti. tapi takpe la. my supervisor can help me.. heee =) dah dapat amanat awal dari bos. maybe akan kerja sampai lewat n akan balik lambat. ouh my bos. heeee

dah lah membebel. got to go.. kena buat report pulak. ades.. bubye.. =)


p/s: ade kes dak laki kena reman pasal masukkan gambar 'bogel' awek die lam fb. giler ke ape?? nnti aku story mory..huhu

2 comments:

Chaoi said...

citer la lagi pasl kes dak lelaki tu kena reman tu

Cik Ika Aziz said...

nnti.. kena dpt cite yg betoi2 dlu..hehe