Pages

Tuesday, April 27, 2010

Cabut Gigi!!

salam..

Hari ni lepas sembahyang maghrib berjemaah dg
n family aku, ktorang 1family duk bercerita la pasal zaman dulu. mase aku kecik comel.(ahaks =p) macam cite yang terkeluar. biler ingat zaman comel2 n nakal dulu, memang boleh tergelak sorang2.. tadi pon leh tergelak besar 1family biler keluar cite pasal ni, pasal mule2 nak masuk sekolah, nakal, pasal aku yang lampi, kena marah la.macam2.. and salah satu pasal cabut gigi.



aku ni amat dikenali sebagai seorang yg paling penakot dgn jarum. tak tipu aku cakap ni. aku memang penakot. aku pernah cabut gigi sekali je dekat klinik gigi. mase f3. tu pon dah memang terpaksa sebab sakit sangat. dulu mase zaman kecik2, kemana2 aku mesti dgn adik no 2 aku yg family ktorang panggil angah. jarak ktorang pon takde jauh sangat. just 2tahun je, so ktorang rapat la. pergi mana2 mesti ayah bawak 2-2. tak leh tinggal salah sorang pon. kalau tak mesti taknak pergi.heeeee

jadi satu hari, ayah bawak 2-2 pergi cabut gigi. time tu 1st t
ime pergi cabut gigi. so perasaan berani adelah sikit. walau tak banyak, ade sikit la.heee jadi aku follow la ayah n angah pergi cabut gigi. then aku kan kakak yg sulung, aku mengalah lah kat adik aku. suruh die yang cabut dulu.hahaha(padahal penakot)...



biler dentist dah masuk bilik, aku still lagi relaks, cool..(buat2 muke cool.hahaha), tapi biler dentist dah kuarkan 'senjata' beliau. aku dah takot. tapi boleh lagi kawal. aku diam je tepi ayah, tapi bile dentist dah start gunekan senjata die tu. inject adik aku, aku dah menangis2. siap meraung2. padahal yang kena cucuk tu, angah. aku lak yang melalak lebeh.hahaha..

disebabkan perangai aku yang tersangat buruk tu, menyebabkan kemarahan ayah aku meletus. dgn pantas dan kilat, ayah aku cakap. " dah2!!! balik je la kalau cmni." tak pasal2 kena balik, ape yang dapat. bibir angah yang bengkak sebab bius n kena marah dgn ayah aku.memang tak pasal2..tu la perangai buruk aku.

then until now, aku tak pernah cabut gigi kat klinik. kalau nak cabut pon, aku cabut sendiri. goyang2 gigi sikit, buat gerak2 ngn lidah biar jadi lembut.pastu baru aku cabut. tapi gigi aku dah lame tak sakit. syukur2..heeee


p/s: korang cmne?? ade bran pergi jmpe dentist??hahaha

2 comments:

Asfan Ash said...

last aku g ialah masa umur 3 tahun. lepastu harammm

aku xpenah berani ngan dentist. sakit doh

Cik Ika Aziz said...

hahaha.. taw xpe..

sbb tu dh surender ngn dentist..

bndera putih dah.