Pages

Thursday, April 29, 2010

ke'stress'an aku

salam,

sekarang ni aku stress tahap melampau. giler2 melampau stress aku. sampai aku rase cm nak lari, jerit n nak duduk sendiri je. tak mau orang kacau aku @ ade orang dgn aku. tapi ape kan daya, aku tak dapat nak berbuat sebegitu rupa. kalau aku buat cmtu, alamaknya tak pegi kerja la aku (praktikal skrg).

aku tak stress pasal praktikal @ dgn nama lain internship ni. aku happy dgn keje2 yang aku buat. takde rase stress langsung. sikit pon tak.. sebab bile time praktikal ni, dapat pengalaman baru. kenal ramai orang, n bile praktikal ni, boleh mematangkan kita. sebab kita bergaul dgn orang yang lebih berpengalaman, jadi sedikit sebanyak boleh mematangkan kite kan.

tapi, kali ni aku stress dgn diri aku sendiri. stress sangat2.. sebabnya, 1st berat badan aku dah naik kot! sebab asyik dapat makan je bile praktikal ni. makanan lak free. cmne nak tolak. kalau beli sendiri takpe la juga. kalau beli sendiri, takdenye aku nak beli sebab boleh saving gak kan. tp ni dapat free lak. so, camne aku nak tolak?? ades. aku dah stress duk pikir pasal benda alah ni. sebabnya aku sebenarnya dah psang niat, time praktikal ni nak diet. tapi macam tak jadi je. walau cmne pon, aku nekad juga. DO IT!!! diet from now! huh

2nd problem yang buat aku stress, pasal muke aku. aku rase pelik. lepas aku buat treatment hari tu. muke aku macam makin teruk. ape kejadah dengan benda alah tu sebenarnya. cakap elok. ade perubahan. tapi makin teruk je aku tengok. tak berapa nak gebu macam dulu. (cewah)
aku tak tau la camne nak buat. kalau nak g report pon, benda tu bukan ada kat sini, tapi kat johor nun di sana.. nanti dah abis cuti baru balik sane. so camana???

3rd problem aku lak pasal broadband ni. ni 1 kes. aku naik bengang gile dgn broadband maxis ni. aku akui, memang oke. laju, pantas dan cekap even ade jugak kadang2 yang tak oke. bese lah, benda ciptaan manusia, tak seperfect ciptaan Allah kan.. aku boleh terima lagi. tapi yang aku peliknya, sampai bil, mahal dari sepatutnya. bile pegi tanye cakap aku ade bayaran tertunggak. setahu aku, aku dah bayar semua amount yang dorang suruh bayar. takde tinggal 1 pon. patu bile nak downgrade, cakap tak leh. padahal mase before beli hari tu, beria2 cakap boleh. mana 1 yang betoi ni?? korang ni cakap macam koliang. taw tak ha?? mujur aku boleh sabar lagi dgn korang punye service. very bad.uh!

ok lah. aku dah meluahkan problem aku ni. walaupon tak selesai lagi, tapi kire oke lah.huhu..mau tido. nunyte!!



No comments: