Pages

Saturday, April 17, 2010

sekejap saje

salam..

hari ni aku terlebih rajin plak nak update 2 entry dlam 1 hari. aku sendiri tak tau nape. maybe dengan aku update belog aku ni, aku ase jadi tenang. sebab luah perasaan kat orang xbesh, ade respon, tapi aku lagi suke tulis dalan belog. et least leh share dengan kengkawan maya aku ni.

semalam baru dapat berita pasal penyanyi Achik Spin yang meninggal dunia. sungguh tak disangka.keadaan terjadi lam masa yang sekejap je, kite tengah lagi bersedih dengan berita pemergian arwah Din Beramboi. sekarang pulak dengan berita yang terbaru ni. dan dari sumber yang sahih, arwah achik spin meninggal disebabkan oleh jantung terkoyak. kuasa Allah.. Dia boleh bile2 mase je nak tarik nyawa seseorang tu. walau dalam keadaan yang macam mane pon. tengah tido, sembahyang, makan. kita sendiri tak boleh jangka. dan lagi satu aku ade terbace satu komen hamba Allah ni dekat satu website. tapi aku taknak la sebut website ape. nanti tak pasal2 belog aku kena hentam nanti.huhu. komen die lebey kurang macamni lah..

'masa mude ni la nak enjoy2, nak merasa semua. enjoy la puas2. bile dah tua, baru la bertaubat. insaf.'

ya Allah, betapa ceteknye pemikiran agama orang itu.aku ni pon bukan la seorang yang alim atau ape, tapi sebelum nak bagi statement tu, cube pikir dan renung2. jangan nak lepas ikut sedap mulut je.Allah nak tarik nyawa seseorang bukan ikut umur, tak kira kite ni tua ke muda ke, budak2 ke @ baby dalam perut mak pon boleh meninggal. tanpa kita sangka kan. n sebab musabab kite meninggal pon kita tak dapat jangka. ade yang meninggal disebabkan tercekik biskut,terhempap tv la. benda yang kita pikir sangat tak logik, tapi itu yang berlaku.huhu

aku sudah pening dengan perangai manusia yang macam2.aku dah penat nak bersemuka dengan orang yang perangai pelik2 ni. dunia dunia..huhu

wassalam...




p/s: rambut aku serabut same dengan otak aku sekarang ni. AlFatihah untuk arwah Achik Spin

2 comments:

Asfan Ash said...

insaflah~ wahai manusia~~~huhu
banyak org ternama dah meninggal..adekah petanda?

Cik Ika Aziz said...

huhu..itu lah petanda..
dunia dah akhir zman..
tp manusia still lg xsedar..huhu