Pages

Wednesday, July 20, 2011

Siakap senohong gelama ikan duri, bercakap bohong, lama-lama mencuri.

Assalamualaikum..


Lame giler tak update belog. Nak kate takde mase, ade jugak la tapi nak kate ade mase lak, takde mase sangat nak update. sebenarnya pokok pangkal dalam hati ni, kemalasan yang melampau tahap cipan nak beranak. Dengan kepenatan bekerja, walaupon kerja sangat relaks. bhahaha


Aku nak update belog ni, sebab aku nak share something dgn korang. Bia la orang nak kate aku jahat ke ape, tapi rase macam nak berdendam dgn sorg budak ni. *perangai buruk* Aku takkan berdendam dgn org if org tu tak kacau hidup aku. Nak kate aku berdendam sangat, takde la. Aku maafkan ape yg die buat selama ni kat aku. Same goes with someone yang lukakan hati aku ni sampai terlampau and aku jadi macam org sakit. Takpe, aku maafkan...


Cuma skrang ni, aku dapat tau si budak pempuan ni, jenis suka menipu rupanya. walaweh, patot la start aku chat dgn die, cara die pon aku dapat agak. macam org tak betul and byk ape yg die ckap xrelevan @ dgn kata lain tak leh trime dek akal. Aku tak nak la cerita ape yg die kat aku. Cuma aku nak share pasal die tipu study kat Universiti kat overseas. Mula- mula aku ni pon bodo la jugak, percaya bulat-bulat dgn apa yg budak tu cakap. Allah maha kuasa, ade sorang hamba Allah ni bgtau aku yg die ni menipu rupenye. Konon study kat University Of Warwick *aku saje mention University ni, sbb aku tau bdak pmpuan ni akan baca belog aku*

Mula-mula aku caya die study kat overseas, tapi aku musykil sebab die cakap umur baru 18. camne leh further study kat University luar terus. setahu aku, if nak further study kat luar kena amek foundation @ A level dulu 1tahun @ 2 tahun dekat ipta @ ipts bru boleh further study kat overseas. * kalau aku ade silap, tolong betulkan ye*

Tapi budak ni, die cakap abis spm, terus dapat further study kat luar. Takde amek foundation @ A level. gune result percubaan je. Adoyaii, adik manis.. jangan la jadi penipu sangat. Bak pepatah melayu berkata Sepandai-pandai tupai melompat, akhirnya jatuh ke tanah juga. Siakap senohong gelama ikan duri, bercakap bohong, lama-lama mencuri.



*to budak pempuan tu: adik, akak ni lagi lame makan garam dari adik. Bukan bodoh senang2 adik nak kencing akak. dgn orang lain adik bole la nak kencing sampai hancing, tapi dgn akak, sory la ye dik ui. Buruk bebenor perangai kamu ni. harap muke je cantek. Kesian kat kamu dik. akak tau adk baca belog akak ni.

4 comments:

heart mouth & mind said...

eii...kite suke la budak pompuan yang tipu awak tu..good idea sangat sampai nak tipu orang..

Cik Ika Aziz said...

tau takpe wana. bijak sngt tu nak tipu2 orang. adoyaii desperate itu budak.

farahijriah said...

fuyohhh! dahsyat tu..

Cik Ika Aziz said...

mmg dahsyat.ha, kwan2 awk rmai stdy overseas kan. dorg amek a level @ foundation dulu kan?