Pages

Wednesday, March 31, 2010

Dalam Proses

salam...

sekarang dah start study week.. tapi aku tengok diri aku ni, takde la macam study week pon, macam tido week je.. aku tido je memanjang, then online.. ape punye pempuan la kamu ni..tapi yang pastinya bile aku start study, aku mula jadi ngantuk..hahaha.. asyik menguap je, then baring.. pastu mula la mata ni da macam amoi cina mane tah, last2 aku tido.... memang perangai buruk.. tapi aku berazam, minggu ni kena jugak study, sebab next week aku nak lenggang2 mak minah dekat melaka. dengan bestfren aku cik Nadrah Razali a.k.a nudzzy..

aku dah start baca 2 case study.. ade tinggal 3 lagi case study yang kena baca. tapi mak aih, nak paham 1 kes tu, amat lah susah.. aku ni dah la bukan bijak pandai bI pon.. setakat sikit2 tu boleh la.. nk2 pulak bahasa Law ni, aku lemah sikit.. merangkak aku macam2 kura2 yang jalan perlahan2.. tapi takpe la, even aku tak menjadi selaju arnab, sekurang2nya aku merangkak perlahan seumpama kura2 and at last, akhirnya berjaya.. insyaAllah.. Amin..

***************************************

semalam ade kawan aku col.. then time tu aku tengah dengar lagu nasyid. (chewwaahh, bajet baek lak pempuan ni.hahahahhaa ). pastu kawan aku boleh lak cakap yang aku sekarang ni dah macam berubah. aku jadi kaget ( ayat skema abis =p) BERUBAH?? apa maksud berubah tu.. aku tanye la kawan aku tu, ape maksud die yang aku berubah?? then dia cakap aku sekarang banyak baca buku agama, selalu dengar lagu nasyid.. die suruh aku bagi reason kenapa aku jadi camtu.. aku cakap la kat die yang before ni pon aku ade je dengar lagu nasyid n baca buku agama. oke jew.. aku rase biasa je.. tapi maybe die baru lagi kenal aku n tak tau aku sepenuhnye, sebab tu kot die asyik tanye... tapi yang pasti aku tak tau ape nak bg reason. tergagap jugak la aku nak cakap. (macm buat salah plak.hahahaa )

aku sebenarnya takde la reason ape2 pon.. tapi aku sendiri tak tau kenapa.. yela kan, bak kate orang kan.. kite sendiri takkan sedar perubahan pada diri kite.. orang sekeliling kita yang akan sedar segala perubahan kita tu. jadi setiap teguran tu kite kena terima.. n pikir sebab2 musabab die.. erm, yela, aku ni bukan la orang yg baik @ alim. just manusia biasa yang tak lari dari wat silap.. tapi sekarang ni aku rase aku belom lagi dapat bahagia kan mak aku. kalau korg nak tau, aku ni mase kecik2 comel dolu( perasaan ) agak nakal la, tak dengar cakap.. if sekarang aku tak berubah, bile lagi aku nak berubah..mksud berubah ni dari banyak persepsi, mental, fizikal and macam2..

so, start dari sekarang la aku kena berubah.. sebab kata orang berubah secara drastik tu bukan yg terbaek.. sebaeknye secara perlahan2 dan perkara tu kekal smpai bile2..

***************************************

aku dah tak tau nak buat ending mcmane.. aku rase kali ni nak biarkan tergantung.. mood nak menaip da takde. terganggu kebisingan orang buat keje ape tah.. nak pegi beli aiskrim.. wassalam..

p/s: berubah kearah kebaikan..

No comments: