Pages

Wednesday, June 1, 2011

1st Day Drive

Assalamualaikum

Hye guys!!


Hari ni 1st day aku belajar drive kereta untuk amali 3jam after dengar teori 3jam. Ya, Aku baru je amek lesen kereta, dah tua baru nak amek lesen kereta. Sebabnya takde mase and kewangan tak mengizinkan untuk aku amek. Tapi sekarang ni nak amek lesen dah mahal. berganda-ganda dari dulu. Tapi yang aku pelik, kat Terengganu ni memang mahal kalu amek lesen, kat tempat lain murah pulak. musykil aku.


Before ni aku pernah la try bawak kereta kak zana aka rumate aku. Tapi time tu kete auto, takyah nak ingat pasal tekan clutch ni, masuk D je dah boleh drive. sonang je. tapi bab nak kawal stereng kereta ni memang susah la aih, dari try bawak pon susah nak kawal. Lambat aku nak pusing stereng tu.


Aku pernah gak bawak kereta manual, time tu pegi site visit untuk thesis aku. Berenti dekat Nusajaya, main pusing-pusing dalam tu. boleh la belajar nak masuk gear, main clutch. Tapi tang parking, aku lupe nak tarik hand break. *gelak3*


at Nusajaya

And tadi time belajar, bole plak aku nak terlanggar dengan lori yang test drive gak kat sane. Mujur la Trainer driving school tu sempat tekan brek, kalau tidak.... Alamak ai, tak pasal terlanggar.hoho Pastu bile kereta dah jadi macam kuda, aku tak tau nak buat apa.mengelabah tiba-tiba*gelak guling*


Esok belajar lagi, harap-harap aku cekap la handle stereng kereta tu. aish.. tangan nak kena kuat ni. Tolong sape yang boleh kasi power sikit kat aku ni.huhu


p/s: esok harap tak jadi kuda dah. bhahaha

4 comments:

Anonymous said...

dah teror bole test race dgn bunny.. hehehe

Cik Ika Aziz said...

ala..anonymous.. kasi la nama anda.hihi...

farahijriah said...

ieka.. konvo nnt bawak kete dtg tau... bawak kitaorg round2 joho dulu.... hahha~

Cik Ika Aziz said...

hahaa.. i'Allah, kalu time tu da ade kete,hihi