Pages

Thursday, June 2, 2011

Tak boleh LARI

Assalamualaikum...


Hidup ni memang tak boleh lari dari masalah. Setiap masa memang kite akan diuji dengan pelbagai dugaan.Kita akan berfikir, merenung, menangis bila terkenang masalah tu. Masalah tu ujian dari Allah bagi nak uji kemampuan kita nak hadapi dan setiap masalah yang Allah jadikan tu ade hikmah disebaliknya.


Ya, memang sekarang ni aku tengah dibelenggu dengan satu masalah sampaikan aku terfikir kenapa aku yang diuji dengan masalah tu. Tapi aku silap, lebih ramai lagi yang Allah uji lagi teruk. Masalah aku ni hanya sekelumit je dari masalah yang maha besar, tapi aku tak dapat nak handle dah. Kalau orang lain yang ade masalah lagi besar, macam mane lah dorang. *berfikir*


Aku still ade lagi mak ayah yang banyak support aku, adik-adik yang banyak ceriakan aku, kawan-kawan yang bagi semangat untuk aku. Tapi aku kadang-kadang jadi lemah semangat. Dengan masalah kali ni yang aku rase memang sangat berat. Aku tak mintak untuk jadi camni, aku sentiasa doakan yang terbaik, tapi ya.. Ade hikmah disebalik kejadian. Aku kena belajar menerima, kena belajar redha, kena belajar pasrah.


Tapi aku masih lagi lemah, dengan dalam keadaan yang aku kadang-kadang terpikir. Tapi aku Mohon pada Allah, kalau itu takdirnye, berikan aku keredhaan, beri aku semangat. insya Allah aku akan cuba.


p/s: Ya Allah, berikan aku ketenangan..

2 comments:

Decoration said...

masalah ape lagi ni cik ika, mslh xtahu nk tekan clutch tym drive ke? hahah.. byk2 bsaba k.

Cik Ika Aziz said...

haha.. clutch dah taw nk tekan.huhu bersabar n trs bsabar. thanx.huhu