Pages

Monday, November 8, 2010

Petua Awet Muda


(incik google)


Baru lepas paper 1st. 08/11/2010. masuk dalam keta.relax relax layan lagu kat radio..
sekali terpandang muka kat cermin keta. aduh, buruk bebenor rupe eden. tak macam muda muda dulu. dulu bukan main lagi, kulit mulus, bergetah. ceewaahh.haha

sekarang rase kulit muka dah makin terok. benda yg tak sepatotnya tanpa segan silu tunjuk diri.tak malu betol. situ sini,kiri kanan. sume nak ade kat atas muka. tak kasi langsung can muka nampak licin.kikiki yela, banyak simptom yg menyebabkan benda alah ni sume duk berebut nak kuar. mata pon dah jadi macam beruang panda. sembab, bengkak, eye bag. macam2. leceh je jadi pempuan.haip, tak baek okeh.

  1. tido lambat
  2. tak cukup tido
  3. makan tak seimbang (makan megi je)
  4. tak cukup rehat

okeh. stop membebel. duk layan radio. terdengar dj radio gtau cara nak awet muda. syok aku dengar. yela, mane taw leh nampak macam muke 15tahun. cewaah. perasaan pompuan ini.haha.

okeh. ni petua awet muda ye. sila puan puan incik incik makcik pakcik yang ingin nampak sentiasa muda. buleh gune cara ni ye. okeh amek pen kertas, salin petua nih. mula-mula.......hahaha dah melalut je aku ni.

petua awet muda
  1. senyum selalu
  2. berfikiran positif
  3. anggap ape yg brlaku ade hikmah disebaliknya.
so, bila aku fikir fikir balik. sebab musabab aku jadi camne sebab banyak pikir negatif. kan dah bocor rahsia sendiri.huh. tapi takpe la. lepas aku dengar Dj tadi gtau ni sume. terus aku rase, aku kena berubah. untuk diri sendiri jugak. no more negative thinking FullStop

No comments: