Pages

Monday, May 31, 2010

Patut ke tak?


salam berblog..

Fuh, berhabuk.. bersawang dah blog aku ni. lame tak bersentuhan.siyes aku ase mood untuk berblog wat mase ni telah dirampas oleh perasaan malas aku ni. Dah la sekarang dah nak dekat abis praktikal. fuh, sekejap je mase berlalu. 5minggu aku praktikal, tinggal 5minggu lagi. tibe-tibe perasaan rase macam sayang nak tinggalkan tmpat LI tu. sayang sangat2. tapi sayang bagai nak rak pon, nak tak nak kena abiskan praktikal gak. but before abiskan LI, kena setelkan dulu dengan kertas seminar, report itu, report ini.


(credit to pakcik google)

Aku rasa macam ade perasaan agak kepelikkan, kenape la U aku ni terlampau rajin nak menyuruh student2 die buat mende alah tu. kalau benda tu boleh naikkan grade aku. aku seronok. suke2... 10x suruh aku buat pon takpe.haha. belagak, 1 assingment pon dah bising2, ni nak 10. ape da kamu ni.haha.

Sepanjang aku berpraktikal ni, macam2 yang aku dapat pengalaman. banyak sgt. aku rase ni lah pengalaman berharga yang paling seronok aku ade untuk pratikal la. yang lain2 pon ade.hehe. erm, kenal dengan orang2 yang berpengalaman, kenal dgn member2 ofis yang sengal2, bos yang boleh kire baek la. ade gak garangnya tapi standart as a bos, he should be garang with his worker. tapi so far oke la. n aku dapat pengalaman baru, tau camne segala tender2 dibuat. dari awal smpai dapat keputusan kontraktor mane yang dapat tender tu. even aku ni just praktikal, aku kerah tenaga aku macam pekerja lain sebab aku nak merasa pengalaman penatnye kerja n tau betapa penatnye mak ayah yang bekerja penat mencari rezeki.

*************************

panjang mukadimah kamu,haha.tengah flashback balik ape niat sebenar nak taip entry ni. sebenarnya aku nak share satu benda. maybe aku rase berguna untuk aku, tapi tak tau la untuk korang. tapi before tu aku nak korang bayangkan situasi ni.

'si A adelah seorang perempuan yang happy go-lucky. tersangat2 happy la sampaikan dengan semua orang die leh ngam. then si B n C adalah suami isteri. si A rapat dengan si B(suami) n si C( isteri) tau dorang kawan. tapi sejak akhir2 ni perangai si A makin menjadi2, smpaikan si C rasa marah sebab makin lama makin over perangai si A.'


bagi pendapat aku dalam hal ni lah kan, si A sepatutnye tak leh lebih dengan si B, sbb si B suami orang. even kite anggap macam abang kite, tapi kite tetap perlu ade rasa hormat pada pasangan tersebut. mereka adalah suami isteri n si isteri memang akan ade rase sakit hati bile si A terlalu over dgn suami die.

Aku nak tanye korang la kan, dalam hal ni, si A patot buat ape? si B(suami) patot buat ape n si C(isteri) patot buat ape? dan cara macam mane nak tegor orang macam si A, tetapi taknak melukakan hati si A??


p/s: pening n buntu untuk menolong orang..

No comments: