Pages

Thursday, September 3, 2009

...:::s a L a h:::....



kadang2 kite sendiri xsedarkan ape salah silap yang kite buat kat orang.. mungkin mase tu kita tengah busy2 ke, jadi xsempat nak menyedarkan diri kita dengan benda tu semua. tapi ade jugak yang salah disengajakan, tapi buat2 xsedar.. tu memang sakit hati la dengan orang macam tu kan.. tapi ape yang aku nak cakap untuk entry kali ni tentang salah yang kite buat tanpa sedar. dan kadang2 kita buat salah pun, bukan niat kita nak buat salah. ade gak yang kite
TERbuat salah tu.


bak kate aku la, kadang2 kite sendiri tak sedar yang sebenor2nya kite ni buat salah kat orang kan.. dan bile sampai satu masa orang tu xtegur kite ataupun dgn kata lain buat bodoh jew dengan kita. dan bile korg b'cakap dengan die, die boleh buat tak tau jew. bagi korg la, korg rase macam mane?? sakit hati tak?? mesti sakit hati giler2 gaban kan?? ha.. mcm tu la jugak dengan perasaan aku ni..



kita ni manusia biasa, bukan malaikat @ wateva yang boleh alert dengan perasaan semua orang dan juga silap2 yang kite buat kat orang kan. jadi sepatutnya orang yang terasa kita ade buat silap dengan die tu, bgtau la dekat orang yang buat silap tu bahawasanya orang tu buat salah. takde la orang tu ter
MANGU2 kepelikan bile dilayan sebegitu rupa.



sama2 la kita saling bermaafan di antara satu sama lain dibulan yang mulia ini. sikap memaafkan orang adalah sikap yang terbaik. aku nasihatkan utk orang2 yang sudi bace blog aku ni dan aku nasihatkan diri aku sendiri..



p/s: bermaafan la ye.. da nak dekat raya da ni.. =p

2 comments:

DeQShA said...

wat slh kat sape??sape yg x tgur????=)..

Cik Ika Aziz said...

hehehe... xksh sape2 la..
ni cme renungan.. =p