Pages

Saturday, September 5, 2009

...::::pakcik TEKSI pnye cite::::....


entry aku kali ni, aku nak ckp pasal pkcik teksi yg suke sgt2 cekik darah org dgn tambang yg mhal.. hari ni aku betul2 bengang dgn sorg pkcik teksi ni. aku hampir2 nk sound pkcik tksi ni, tp aku pk kn yang aku ni kena hrmat orang TUA dan nak2 lagi dalam bulan puasa.. jadi aku telah mendidik diri aku ni menjadi orang yang berguna sikit.. heee =p







dah2.. melalut da aku ni.. meh aku nak story mory kt korg psal pkcik TEKSI yang BAIK ni..

meh2 dgr.. td aku p bazar kn.. nk blik ngn bas, xde bas.. so dgn rasa t'pksa, aku blik la ngn teksi.. pnye la pkcik teksi tu cekik darah gler gaban 2.. nk blik ke kolej je, kena cekik rm4.50??!! aku dgr da naek bengang da.. da berapi2 kat blkang ni.. pstu xley bla plak, msuk jew teksi.. pkcik BUDIMAN tu terus tekan meter teksi. sedangkan teksi xgerak lg tuh.. even teksi xgerak, tapi meter ttp jalan.. so, ape lagi.. mahal la ktorg pnye tmbang... dan lagi xley nk bla la kan.. pkcik BUDIMAN tu bawak teksi tu dengan patuh skali walaupun takde transport len pn kat depan...
aduhai, sungguh budiman pakcik itu... mmg gler...huhuhu..

and the last, die siap ckap kt ktorg.. yg teksi da mahal skrg.. tp yg mnjadi kemusykilan aku, even harga minyak naik, tp dorg xde jejas ape2 pn.. sebabnya teksi xpkai petrol tp pkai gas NGV..kan??kan??

so, nasihat aku utk para PEMANDU TEKSI yang budiman, tolong la jgn jadi mata duitan sgt.. cari la kje yg halal... dan penuh keberkatan..



xsume PEMANDU TEKSI mcm ni taw.. sesetengah jew..

2 comments:

Anonymous said...

emm...sbr heh ika..
jgn mrh2..
xcomey nnt...hehehe..
x sume teksi pkai gas ngv tu..
ade ag yg blom..
jd jgn la pk sgt psl tu..

Cik Ika Aziz said...

hohoho..
tp bengang la...huhuhu..
tp sape yg comment ni ea??hhuhuhu